Surfade in på thepiratebay.org idag och möttes inte av det vanliga piratskeppet, utan en ny doodle. Det visar sig att Piratpartiet kapar TPB under en veckas tid för att köra valkampanj – DELUXE! En ny doodle skall läggas ut varje dag, med start idag, och det är den enormt begåvade Marcus Fridholm som tecknat dom. Runt 100 miljoner (!) besökare beräknas besöka TPB per månad. Det innebär i runda slängar att 25 miljoner internauter kommer att se Piratpartiets valkampanj. Jag vågar nog påstå att inget annat parti kan komma i närheten av den siffran. Rick beräknar värdet på kampanjen till 50 miljoner kronor, lika mycket som Moderaterna har i total valkampanjsbudget.
Detta är så stort att jag ligger och småfnissar.
Andra skriver också: Gothbarbie, Fribrytare, Full Mental Straightjacket, Anna Troberg
Du har fel.
Ändra språkinställning på TPB huvudsida till annat än svenska, och vips, PP-doodle är borta och ersatt med den vanliga. Då har vi minskat omslutningen från 100 mln till 2mln med bara två knapptryck…
Rick Falkvinge visar återigen att han inte kan räkna……
@Chris; jag blev medveten om det efter publiceringen. Nu är ju inte 2 miljoner fy skam det heller. (eller ~500k om man nu vill)
@SnabbelA; Du får gärna utveckla din tankegång så att det inte ser ut som om du bara vill kasta skit, mkay?
Pingback: Internet som källa till marknadsföring | Sanningen som jag ser den